Kredyt online w trzech wersjach

13 kwietnia
11:07 2012

Kredyty tradycyjne, czyli takie, po które idziemy do banku nie mogą spełniać oczekiwań wszystkich. Niektórzy na przykład cenią swój czas i nie zamierzają wcale stać w kolejce do okienka bankowego, żeby dowiedzieć się czy i na jaką kwotę mogą wziąć kredyt. Tym bardziej, że spisanie wniosku i weryfikacja w ekspresowym tempie nie musi wcale dotyczyć każdego. Sytuacje bowiem bywają różne i czasami weryfikacja klienta przebiega więcej niż chciałby bank, a także potencjalny kredytobiorca. I tu wchodzi do gry kredyt online.
Dla przedstawienia różnych rozwiązań na kredyt online, przyjrzymy się ofertom trzech banków, które reklamują kredyty zaciągane właśnie za pośrednictwem Internetu. Czy wszystkie są w 100% kredytami online?
1. Bank Zachodni WBK
– wypełnienie formularza kontaktowego – imię, nazwisko, kwota kredytu, opcja dla osób prowadzących działalność,
– kontakt telefoniczny z doradcą banku (oczywiście bank oddzwania)
– wypełnienie wniosku i wybór oddziału, gdzie podpiszemy umowę
– decyzja kredytowa w ciągu 10 minut
2. Eurobank
-wypełnienie formularza kontaktowego – tutaj zejdzie się nieco dłużej, koło 15 minut, bo formularz jest jednocześnie wnioskiem
– kontakt ze strony banku – telefoniczne potwierdzenie danych
– wysyłka umowy kurierem – podpisy w jego obecności oraz oddanie dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy
– ostateczna decyzja ze strony banku i powiadomienie pocztą elektroniczną
– wybranie sposobu otrzymania pieniędzy

3. Meritum Bank
– wypełnienie dłuższego wniosku online
– otrzymanie na pocztę elektroniczną propozycji banku
– możliwość dokonania zmian, na przykład wysokość kredytu
– elektroniczne zatwierdzenie oferty
– dostarczenie dokumentów (jeśli będą wymagane) – trzy możliwości: email, poczta, osobiste dostarczenie
– przelew gotówki na konto bankowe

Po analizie trzech ofert kredytów internetowych można śmiało powiedzieć, że kredyt online w pełni posiada jedynie Meritum Bank. Wszystkie czynności są tu przeprowadzone za pośrednictwem Internetu, w pozostałych przypadkach mamy do czynienia zarówno z kontaktem telefonicznym, jak też z wizytą w banku lub kontaktem z kurierem.